رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

رسیدگی به کلیه مسائل مربوط خطوط سطح منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه : آیا می دانید رسیدگی به مسائل خطوط  یک منطقه تاکسیرانی در شهر تهران شامل چه نکات و مواردی است؟ تخلفات تاکسیرانان، بـر اسـاس نوع و شدت تخلف بــه دو دسته تخلفات نــوع اول و نــوع دوم طبقـه بندی گردیده اند.

تخلفات نوع اول علاوه بر هیات های انضباطی تاکسیرانان مستقر در سازمان تاکسیرانی و شرکت های خصوصی، قابلیـت بررسـی در مراجـع ذیصلـاح قضایـی بـا توجـه بـه نـوع تخلـف را دارند.

تخلف هایی که در زیر نام برده شده اند از نــوع اول محسـوب شــده و بــا طــرح و بررسی در هیات انضباطی سازمان تاکسیرانی قابل اجرا خواهد بود:

قتـل عمـد، تجـاوز بـه عنـف يـا انجـام اعمـال منافی عفـت ، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، اخاذی و زورگیری، تهدید با سلاح سرد يا گرم، قاچاق مـواد مخـدر و روانگردان، ضرب و جرح عمدی. تخلفات نوع دوم  نسبت بــه تعييــن و أعمــال خسارت تخلف پرداخت می گردد.

 

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

حضور و غیاب تاکسیرانان:

 فعالیت تاکسیرانان دارای تاکسی خطی و شاغل در  خطوط، به صورت ماهیانه و  بر اساس ساعات حضور در خط  تاکسیرانی مورد فعالیت،توسط ناظرین طبق لیست ارسالی

آنالیز و توسط معاونت انتظامی شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرد و لیست مربوطه جهت انجام مراحل اداری به مدیریت منطقه ارسال می گردد.

بررسی لیست تاکسیرانان فاقد پروانه هوشمند و فاقد اعتبار

لیست تاکسیرانان فاقد اعتبار در شرکت پررسی می گرددو فراخوان حضور ایشان در شرکت جهت بررسی علت غیبت در خط بوسیله : پیامک و همچنین  ارسال نامه  دعوت و  در صورت نیاز به حضور بازرسین درب منزل تاکسیران به ایشان ابلاغ می گردد.

بررسی انتظار مسافر به همراه آنالیز

برخی از خطوط تاکسیرانی از تراکم زیاد مسافر بر خوردار هستند. بنابراین شرکت تاکسیرانی بوسیله بازرسین گشت کنترل و نظارت خود طی 6 مرحله و بر اساس فرمهای مشخص ، ساعات پیک حضور مسافر در خط طی دو زمانبندی صبح و بعد از ظهر را آمارگیری می نماید.

بررسی نرخ کرایه

خوب است بدانیم که نرخ کرایه خطوط تاکسیرانی ، در ابتدای هر سال با پیشنهاد از سوی سازمان تاکسیرانی تهران به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مورد بررسی کمیسیون مذکور قرار می گیرد و در نهایت با در نظر گرفتن شرایط مختلف هر خط تاکسیرانی ، تصویب می شود.

پس از تصویب و ابلاغ نرخ کرایه ، تاکسیرانان هر خط موظف به نصب برچسب کرایه روی شیشه های تاکسی در محل های اعلام شده هستند

راستی آزمایی دریافت نرخ مصوب کرایه از سوی تاکسیرانان بوسیله بازرسین در کلیه خطوط منطقه و پرسش از مسافران در خصوص” دریافت نرخ مصوب کرایه” و همچنین گزارشات سیستم سراسری 1888 شهرداری صورت می پذیرد.

بررسی تاکسی های متوقف در سطح منطقه

با حضور عوامل کنترل و نظارت در سطح منطقه و بررسی معابر، تاکسی های متوقف مورد نظر شناسایی و طی مراحل اداری  (ارسال پیامک – تماس تلفنی – حضور درب منزل تاکسیران و الطاق نامه بر روی خودرو ) به سازمان تاکسیرانی معرفی می گردد.

ارائه چک لیست کمبود ملزومات خط ( خط کشی – تابلو – سرپناه … )

شاید در محل و منطقه شما مسیرهایی وچود دارد که از نظر ساکنین آن محله پر تردد محسوب می شود ولیکن هیچ خط تاکسیرانی برای آن تعریف نشده است.

یکی از مسئولیت های بازرسین کنترل و نظارت تاکسیرانی ، شناسایی این مسیرها و تهیه نقشه مسیر و در صورت تایید مدیریت منطقه تاکسیرانی و معاونت حمل ونقل شهرداری آن منطقه ، نسبت به راه اندازی خط جدید اقدام می شود.

کلیه مشکلات و کمبود های خطوط بوسیله بازرسین بررسی و جهت اقدام موثر گزارش تهیه و به دفتر منطقه تاکسیرانی ارائه می گردد .

ثبت تخلف برای تاکسیرانان متخلف بوسیله دستگاه هند هلد

با حضور عوامل کنترل و نظارت در سطح منطقه و اجرای طرح های ابلاغی سازمان، تاکسیرانان متخلف شناسایی و امکان توقیف خودرو و اعمل قانون وجود دارد.

 

رسیدگی به شکایات تاکسیرانان (1888- 137 -شهروندان )

دعوت از تاکسیران جهت بررسی تخلف و دریافت دفاعیه و اظهارات و ارائه به سازمان تاکسیرانی تهران

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

امور مربوط به کارگروه انضباطی

احضار راننده

1 – تلفنی

شماره تلفنی که تاکسیران هنگام تشکیل پرونده در اختیار شرکت قرارداده، راه ارتباطی است که با تاکسیران تماس گرفته شود.کارکنان اداری شرکت به صورت تلفنی ساعت مراجعه براننده متخلف را به را به ایشان اطلاع خواهند داد.

احضاریه در واقع دعوت به حضور است و از رانندگان می‌خواهد که در شرکت حاضر شوند تا پاسخگوی سوالات درباره آنچه اتفاق افتاده باشند. وقتی صحبت از احضاریه به میان می‌آید، ذهن‌ها به این سمت می رود که فردی که فراخوانی می‌شود حتما متهم شود، اما اینطور نیست.

زیرا کارگروه انضباطی برای تکمیل پرونده خود و درک اصل قضیه ممکن است افراد زیادی مانند شاکی یا شاهد و حتی کارشناس را برای توضیحات دعوت کند.

2- ارسال مرسوله پستی

شاید وقتی به ارسال پستی بسته ها فکر می کنید، دوست داشته باشید که بدانید بسته های ارسالی شما چه زمانی به دست شما می رسد و اکنون بسته کجاست؟

پیگیری کلیه مرسولات پستی یکی از خدمات کاربردی و مهم اداره پست می باشد. با استفاده از این ویژگی، مشتریان می توانند اطلاعاتی مانند جزئیات کالا، از جمله تاریخ و ساعت دریافت مرسوله توسط اداره پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و ارزش کالای ارسالی و غیره را بیابند.

زمانی که راننده پس از تماس تلفنی به شرکت مراجعه ننماید و یا تلفن راننده صحیح نباشد از طریق ارسال مرسوله پستی به شرکت جهت  بررسی تخلفات احضار می‌گردد.

3-اخذ فرم دفاعیه و  تکمیل مدارک مربوط به منطقه تاکسیرانی

پس از حضور راننده خاطی در شرکت و تفهیم اتهام،راننده می بایست فرم دفاعیه را تکمیل و به دبیر کارگروه انضباطی تحویل نماید. کارکنان اداری واحد نظارت و خطوط شرکت پس از دریافت این فرم تکمیل شده آن را در سامانه بارگذاری مینمایند.

پس از این مرحله مسئولین ذی ربط فرمها را بررسی و نتیجه اعلام می گردد.

4-برگزاری جلسه کارگروه

یکی از مهمترین وظایف کارگروه تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، رهبری، هماهنگی، نظارت و ایجاد راهکار است.

5-مواجهه حضوری شاکی و متشاکی

رویارویی شاکی و متهم و ارزیابی مدارک وی توسط شرکت تکما تاکسی یکی از اصول ضروری دادرسی عادلانه است.

ضمناً مطابق ماده 198 قانون آیین دادرسی کیفری، ملاقات حضوری با متهم امکان پذیر است. رویارویی شاکی و متهم یکی از روش ها برای احراز حقیقت است.در برخی موارد، ملاقات حضوری طرفین جریان یا طرفین و شاهدان می تواند نکات مبهم و مسائل پیچیده را روشن کند.

علاوه بر این، واکنش طرفین یا شاهدان و یا تناقضات آنها در زمانی که مجبور به گفتگو با یکدیگر می‌شوند، می تواند در افشای حقیقت مؤثر باشد.

 

6-رسیدگی به موارد موجود و اتخاذ تصمیم و ارائه به سازمان

دستورالعمل تخلفات اداری شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که در اداره برای رسیدگی به تخلفات اداری توسط کارکنان و همچنین رویه بررسی و تصمیم گیری استفاده می‌شود.

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

کارگروه انضباطی

7-پیگیری اجرای رای هیات انضباطی و کارگروه تا زمان ارسال فرایند به خاتمه

  • امور مربوط به برچسب خطوط ( تابلو خطوط – شیشه تاکسی و… )

نصب برچسب نرخ کرایه و نظارت بر دریافت نرخ اعلامی

  • شیفت بندی خطوط در صورت نیاز

در ایام مهم سال ( استقبال از نوروز  و مهر و …) به دلیل ازدحام مسافر در خطوط جهت رفاه حال شهروندان، راننده های تاکسی، خطوط شیفت بندی گردیده تا در ساعات پایانی روز با کمبود تاکسی مواجه نشویم.

  • جلسه با ناظرین خطوط
  • انجام مکاتبات از طریق اتوماسیون
  • اجرای دستورالعمل و بخشنامه های ابلاغی از طرف ( شرکت – منطقه و سازمان )
  • حضور به همراه عوامل کنترل و نظارت در طرح های ابلاغی
  • امور مربوط به تجهیز خودروهای گشت کنترل و نظارت
  • آماده سازی و اعزام تاکسیرانان در مراسم ها و سرویس ها

در این مقاله به موارد مربوط به رسیدگی به مسائل خطوط منطقه  تاکسیرانی پرداختیم. جهت اطلاع از مدارک لازم برای صدور پروانه بهره برداری کلیک نمایید.

 

برای دانلود PDF این مقاله از لینک زیر استفاده کنید.

PDF

جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات در زمینه خرید و فروش تاکسی با شماره های زیر تماس بگیرید

شماره های تماس

۰۲۱-۳۳۶۴۴۰۳۰ (خط ویژه)

واتساپ و موبایل

۰۹۳۶۱۲۵۵۱۵۹

جهت دریافت اطلاعات درباره رسیدگی به مسائل خطوط منطقه ، روی لینک تماس با ما کلیک نمایید:

تماس با کارشناسان

واحد خدمات اداری تاکسیرانان
021-33642856-60
09107823170

 واحد فروش تاکسی
021-3364 4030
09361255159

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب بلاگ
رسیدگی به کلیه مسائل مربوط خطوط سطح منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

صدور پروانه تاکسیرانی

11 مدرک مهم برای صدور پروانه تاکسیرانی

نقل و انتقال تاکسی

نقل و انتقال تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

صدور نامه های اداری

صدور نامه های اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *