تبدیل به احسن تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

نصف تاکسی‌های تهران، فرسوده‌اند!

تبدیل به احسن تاکسی: همه خودروهای فعال در ناوگان تاکسی ون، فرسوده هستند.

این خبر را مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در تاریخ خرداد 1401 اعلام کرده و گفته در حال حاضر، حدود 78 هزار تاکسی فعال در ناوگان تاکسیرانی تهران حضور دارند که 52% آنها با سن بالای 10 سال بوده.

همچنین از این تعداد، حدود 6500 دستگاه تاکسی ون در پایتخت وجود دارد که همه آنها، کاملا در سن فرسودگی هستند.

 

مشمولین طرح نوسازی تاکسی‌ های فرسوده ( خودرو های سال 1390 به قبل )  برای ثبت درخواست خود می توانند به همراه سند مالکیت تاکسی و پروانه تاکسیرانی معتبر به دفاتر هماهنگی امور اداری مراجعه و ثبت‌ نام کنند تا فرآیند تشکیل پرونده آنها آغاز شود. پس از دریافت تاکسی همراه سند سبز ، سند کمپانی ،  بیمه نامه تاکسی جهت ثبت تاکسی و تعویض پروانه به شرکت مراجعه می نمایند .

 

افزایش قیمت تاکسی فرسوده

فروردین 1401: سید علی محتشمی‌پور، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، درباره موضوع اسقاط خودروها توضیح داد که آیین‌نامه‌ای توسط هیات وزیران تصویب شده است، که طبق آن این خودروها باید در قالب سازوکاری مشخص و معین اسقاط شوند.

طبق گفته‌های وی، یکی از وظایف ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، نظارت بر فعالیت مراکز اسقاط خودروی فرسوده است. بیش‌ترین سهم خودروهای اسقاطی، مربوط به تاکسی‌ها و مخصوصا تاکسی‌های شهر تهران است.

قیمت تاکسی فرسوده

قیمت تاکسی فرسوده

 

مراکز اسقاط باید ارزش اسقاطی را به مالک تاکسی فرسوده پرداخت کند؛ اما رانندگان تاکسی‌ها در سنوات گذشته مدام اعلام می‌کردند که ارزش اسقاط پرداختی متناسب با قیمت خودرو در بازار عمومی نیست و اعلام می‌کردند که اگر خودروی فرسوده‌شان پلاک عمومی داشت به مبلغ بیش‌تری از آن‌ها خریداری می‌شد.

درخواست دیگر مالکان این بود که اختیار انتخاب مرکز اسقاط در اختیار خودشان باشد.

معیار فرسودگی تاکسی چیست ؟

بهمن 1400: سیدعلی محتشمی‌پور، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با اشاره به قانون هوای پاک اعلام کرد که دولت باید ضوابط فرسودگی در بخش شخصی و عمومی را مشخص کند.

طبق گفته‌های وی و بر اساس آیین‌نامه ماده 8 قانون هوای پاک، از ابتدای سال 1401 تردد هرگونه تاکسی کاربراتوری در سطح کلان‌شهرها ممنوع است؛ بنابراین، مالکان تاکسی‌‌های فرسوده باید نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کنند.

آقای محتشمی‌پور افزود که در حال حاضر تعداد 1500 تاکسی کاربراتوری در تهران فعال هستند و مشمول سن فرسودگی می‌شوند؛ زیرا دیگر نوع و سن تاکسی به تنهایی ملاک فرسودگی نیست و تعریف آن از «سن فرسودگی» به «مرز فرسودگی» تغییر پیدا کرده است.

اگر خودروها به طور مستمر دو بار از تست‌های معاینه فنی رد شوند، فرسوده به حساب می‌آیند.

 

آمار خودروهای فرسوده ایران در سال 1401

مهر 1401: بر اساس جدیدترین گزارش حسابرسی زیست‌محیطی که در مردادماه 1401 منتشر گردیده، بیش از 10.4 میلیون وسیله نقلیه در کشورمان، در مرز سن فرسودگی هستند:

اطلاعات فوق، مربوط به تابستان 1401 است.

برای دانلود PDF این مقاله از لینک زیر استفاده کنید.

PDF

واحد خدمات اداری تاکسیرانان
021-33642856-60
09107823170

 واحد فروش تاکسی
021-3364 4030
09361255159

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب بلاگ
رسیدگی به کلیه مسائل مربوط خطوط سطح منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

صدور پروانه تاکسیرانی

11 مدرک مهم برای صدور پروانه تاکسیرانی

نقل و انتقال تاکسی

نقل و انتقال تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

صدور نامه های اداری

صدور نامه های اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *