خدمات خودرویی شرکت ها و سازمان ها

چرا سازمان های معتبر از خدمات خودرویی شرکت های تاکسیرانی استفاده می کنند؟

خدمات خودرویی شرکت ها و سازمان ها

چرا سازمان هاو شرکت های مهم معتبر از خدمات خودرویی شرکت های تاکسیرانی استفاده می کنند؟

خدمات خودرویی شرکت ها و سازمان ها: بسیاری از شرکت‌های بزرگ، ادارات و ارگان های خصوصی دولتی و نیمه دولتی ممکن است.

جهت جابجایی مسافران، میهمانان یا کارکنان خود و یا جهت انجام ماموریت های روزانه نیاز به کرایه اتومبیل با راننده به صورت دراختیار یا به صورت ساعتی و یا روزانه داشته باشند.

اجاره خودرو در اختیار چیست؟

اجاره ی خودرو به فهوم دادن خودرو به کسی یا شخصی که غیر از مالک برای انجام کارهای شخصی با خودرو را می گویند. و اغلب این واگذاری ها چند روزه یا چند هفته یا ماه یا بیشتر است. که به ازای دادن خودرو معمولا از فرد اجاره گیرنده مدارکی برای اجاره خودرو تهیه می شود.

اجاره خودرو ساعتی چیست؟

اجاره ساعتی خودرو به قراردادی گفته می‌شودکه : طی آن طرف دوم قرارداد یعنی مشتری، طبق مفاد و قوانین درج شده در متن، اجازه این را دارد برای مدت کوتاهی که کمتر از 24 ساعت است خودرو اجاره کند.

در بعضی از قوانین اجاره خودرو نوشته شده است اگر بیشتر از زمان مورد نظر خودرو به شرکت عودت نگردد ! جریمه ساعتی به طرف تعلق میگرید.

این مدل قراردادها بیشتر برای افرادی مناسب است که برای زمان کوتاه مدت چند ساعته خودرو نیاز دارند و نیاز خود را برطرف کنند.

به عنوان مثال، زوج‌‎هایی که برای مراسم عروسی خود ماشین اجاره می‌کنند جزء این گروه از مشتریان هستند.

خدمات خودرویی شرکت ها و سازمان ها

مزایا و معیاب اجاره

مزایا و معایب اجاره خودرو ساعتی

مزایای اجاره خودرو به صورت ساعتی:

  • امکان اجاره خودروهای لوکس‌تر با کاهش مدت قرارداد به جای اجاره یک خودروی معمولی برای یک مدت طولانی

  • کاهش هزینه‌های کلی

  • امکان تجربه رانندگی برای مدت کوتاه و تجربه جدید با انواع خودرو

معایب این نوع قرارداد نیز عبارتند از:

  • محدودیت زمانی

  • افزایش هزینه هر ساعت کرایه خودرو در مقایسه با اجاره روزانه یا هفتگی (معمولا شرکت‌های کرایه خودرو با افزایش مدت قرارداد، تخفیفات خوبی به مشتریان می‌دهند.

  • به این ترتیب با سرشکن کردن کل هزینه‌ها به تعداد ساعاتی که خودرو در خدمت‌تان است؛ متوجه خواهید شد که بابت هر ساعت، چقدر بیشتر هزینه پرداخت کرده‌اید)

 

شرکت های معتبر و سازمان های مهم تاکسیرانی کدام دارای درجه اعتبار بالاتری دارند چرا؟

به خاطر اینکه شرکت های تاکسیرانی دارای مجوز تاکسیرانی از سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران و تایید شده توسط یک ارگان رسمی هستند.سلامت اخلاقی راننده ها و تضمین رفتار و تعهد راننده ها بر عهده شرکت های تاکسیرانی است.

تمامی خودروها دارای گواهی معاینه فنی هستند.شما میتوانید از آموزش رانندگان آموزش دیده برای خدمات خودرویی استفاده کنید.
شما امکان انتخاب و استفاده از خودروهای تاکسی که یک رنگ و یک شکل هستند دارید.

شما به جای اینکه با تعداد زیادی از رانندگان جهت هماهنگی در ارتباط باشید می توانید با مسئول هماهنگی در شرکت تاکسیرانی قرارداد بسته و بهترین خدمات را با تعهد شرکت تاکسیرانی دریافت نمایید.

خدمات خودرویی شرکت ها و سازمان ها

خودروهای سواری یا تاکسی

خودروهای سواری معمولی مناسب تر هستند یا تاکسی؟

اگر شما مدیر شرکت خصوصی یا یک سازمان نیمه دولتی یا دولتی می باشید و مشغول به فعالیت در شهر تهران هستید مطمئناً با شرایط ویژه طرح ترافیک اگاه بوده و طرح آلودگی هوا آشنایی کامل دارید.

بنابراین مناسب ترین گزینه برای شما شرکت های تاکسیرانی هستند و بهترین مورد استفاده از خدمات خودرویی استفاده از خودروهای تاکسی است.

زیرا خودروهای تاکسی امکان تردد در مناطق طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا را در هر ساعتی از شبانه روز و در کلیه ایام هفته دارند
خودروهای تاکسی امکان استفاده از کارت سوخت های ویژه تاکسی را دارند.

رانندگان تاکسی، مراحل تایید صلاحیت طولانی و سختگیرانه سازمان تاکسیرانی را گذرانده اتد و کاملا مورد تایید می باشند.

اجاره خودرو و دیدگاه مردم

اجاره خودرو در دیدگاه عموم مردم دارای مشکلاتی هست که در واقع اغلب این مشکل ها بیشتر از ندانستن شرایط کرایه خودرو حاصل می شود تا واقعیت سخت بودن اجاره ماشین ها.

نگرانی های مردم عبارت اند از : شرایط اجاره خودرو از بابت ضامئن و .. احتمال تصادف و یا ایجاد خسارت ماشین کرایه ای , هزینه های بالای کرایه ماشین و از این قبیل تفکرات که موجبات این که مردم از فکر اجاره خودرو بیرون بیایند را فراهم می سازد.

در واقع این موارد وجود دارند و هم اینکه خیلی از این موارد دارای مسئولیت سنگین می باشد که شاید از عهده ی هرکسی برنیاید که به راحتی ماشین لوکس را کرایه کند چه از بابت اجاره ماشین عروس چه از بابت اجاره خودرو برای مسافرت و…

البته باید توجه داشت که کرایه برخی از ماشین ها به نسبت پایین تر بوده و هم اینکه هر چقدر تعداد روز بیشتری اتومبیل را کرایه کنند قیمت آن هم دارای تخفیف بیشتری می شود که این خود نیز می تواند امتیاز مثبتی قلمداد شود.

پس همانطور که اشاره شد اجاره خودرو دارای مزیت هایی مناسبی می باشد که مردم را راغب به کرایه ماشین می کند.

ولی نمیتوان کتمان کرد که در کنار این مزایا , نگرانی هایی نیز وجود دارد که شخص اجاره کننده ماشین را مردد می کند که با توجه به نیاز و تحقیقات راجب این فن می توان تصمیم درست را اتخاذ کرد.

نگاهی متفاوت به اجاره اتومبیل در تهران

از زمان شروع تولید خودرو در ایران چند دهه می گذرد و در این مدت اتفاقات زیادی در حوزه خودرو رخ داده است.از روزهایی که در تهران و شهرهای بزرگ به ندرت تک خودروهای دیده می‌شد تا امروز که در خیابانهای همین شهرها به ندرت کوچه یا خیابان خلوت پیدا میشود.

از این دسته ماشین ها هیلمن و ژیان و پیکان و فولکس و دیگر خودروهای آن سالها تا خودروهای امریکایی پرقدرت و مستحکم کادیلاک و شورولت…

و امروزه خودروهای جدید مثل بوگاتی مازراتی پورشه بنز بی ام و تویوتا لکسوس نیسان هوندا کیا هیوندای رنو پژو محصولات متنوع سایپا و ایران خودرو و سایر برندهای خودرو در ایران. از روزهایی که ایران و کره همزمان در صنعت خودرو پا گذاشتند.

تا به امروز که محصولات خودرو سازی ایران و کره بایکدیگر در هیچ زمینه ای قابل مقایسه نیستند.

ماشین هایی که در کف خیابان های تهران دیده می شود و شهرهای بزرگ مشغول تردد هستند و می‌توانستند در کشور ایران تولید شوند اما وارداتی هستند تا سرمایه هنگفتی که بابت این خودرو های وارداتی از کشور خارج می‌شود.

خودروهایی که سال‌های سال تولید و وارد شد و تمام خیابان های شهرها را گرفت تا خیابان ها و جاده هایی که هرگز به اندازه تولید و واردات خودروها تعریض و ساخته نشد.

این وضعیت اسفبار در صنعت خودرو در کشورمان موجب شده تا حتی اجاره کنندگان خودرو نیز از خودروهای ایرانی استقبال نکنند و به دنبال خودروهای وارداتی باشند.

البته حق هم دارند به لحاظ ظاهری به لحاظ موتور و همچنین به لحاظ بدنه ماشین و ایمنی و نیز حتی آپشن ها و امکانات رفاهی خودرو بهتر است.

و جالب‌تر اینکه در نهایت علاوه بر همه اینها مجموعا به صرفه بودن آن خودروها با وجود گمرکی ۱۰۰ درصد برای ورود به ایران مردم را چه برای خرید و چه برای کرایه کردن به سمت خودروهای خارجی می کشاند.

چرا سازمان های معتبر از خدمات خودرویی شرکت های تاکسیرانی استفاده می کنند؟

ضمانتهای مورد نیاز برای اجاره خودرو

ضمانتهای مورد نیاز معمول در اجاره ماشین

  1. کارت ملی معتبر

  2. چک یا سفته به قیمت روز خودرو

  3. ودیعه نقدی که مبلغ آن با توجه به زمان اجاره و نوع خودرو متغیر می باشد (۵ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو)

  4. گواهی اشتغال به کار و چک کارمندی برای کارمندان

  5. ویزا یا پاسپورت برای مسافرین خارجی

  6. تحویل کارت و پارک خودروی شخصی مشتری در شرکت در طول مدت اجاره

  7. سایر موارد که توسط مشاورین شرکت اعتبارسنجی می شود

اجاره خودرو از کجا آغاز شد ؟

اگر شما هم جزء افراد ماشین دوست و به اصطلاح عامیانه  خودمون ماشین باز هستید، حتما برای شما لذت بخش خواهد بود که در خودروی لوکسی که آن را دوست دارید بنشینید و از رانندگی و لذت ببرید.

در دنیای امروز برای اینکه به این رویای خود رنگ حقیقت بدهید نیازی نیست که حتما هزینه گزافی پرداخت کرده و خودرو مورد علاقه خود را بخرید. شما می توانید خودرو مورد علاقه تان را از شرکت های معتبر و رسمی که در کار اجاره دادن خودرو هستند اجاره کنید.

هر مدتی که می خواهید می توانید اجاره کنید. اما خودرو اجاره دادن برای اولین بار در کشور امریکا انجام شد. در سال ۱۹۱۶ جوساندرس خودروی فورد خود را به تاجری اجاره داد و ده سنت بابت اجاره دریافت کرد.

همین ایده، باعث به وجود آمدن کسب و کاری به نام اجاره خودرو آن هم به صورت حرفه ای شد. جوساندرس ۲۱ شعبه در آمریکا تحت عنوان شرکت اجاره ماشین راه اندازی کرد و با اجاره خودروهای لوکس آن زمان خود اجاره خودرو را به دنیا معرفی نمود.

پس از پایان جنگ جهانی دوم تقاضا برای اجاره اتومبیل و خودروها افزایش یافت و صنعت اجاره خودرو رونق گرفت.

 

برای دانلود PDF این مقاله از لینک زیر استفاده کنید.

PDF

ارائه خدمات تشریفات خودرویی

۰۲۱-۳۳۶۴۷۰۷۲-۳

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب بلاگ
رسیدگی به کلیه مسائل مربوط خطوط سطح منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

صدور پروانه تاکسیرانی

11 مدرک مهم برای صدور پروانه تاکسیرانی

نقل و انتقال تاکسی

نقل و انتقال تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

صدور نامه های اداری

صدور نامه های اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *