ارائه خدمات رفاهی

ارائه خدمات رفاهی

ارائه خدمات رفاهی

خدمات رفاهی که تاکسیرانان از آن برخوردارند شامل:

ارائه خدمات رفاهی : سفر مشهد مقدس ، تالار عروسی ،  بیمه تکمیلی و خرید لوازم منزل اقساطی ، لاستیک ، خدمات تعمیرگاهی ، کارواش ، خدمات روانشناسی می باشد که از طریق باشگاه رفاه تاکسیرانان انجام میگردد.

تاکسیرانان می توانند با مراجعه به ارائه خدمات رفاهی  از خدمات رفاهی استفاده نمایند.

خدمات رفاهی

خدمات رفاهی چیست؟

خدمات رفاهی کارکنان چیست؟

در واقع خدمات رفاهی کارکنان را می توان کلیه خدماتی که کارفرما یا سازمان و یا یک شرکت می تواند ارائه کند تا میزان رفاه کارمندان یک مجموعه را بالا ببرد.

این خدمات طیف وسیعی از امکانات از قبیل فراهم کردن امکانات آموزشی ، رسیدگی به امور مربوط به سلامتی جسمی و روحی کارکنان و یا تامین امکانات لازم برای تهیه اقلام لازم و مایحتاج زندگی روزانه کارکنان را شامل می شود و برای ارائه این خدمات روش های مختلفی وجود دارد.

اهمیت خدمات رفاهی در افزایش رضایت کارکنان

روش های مختلفی برای ارائه خدمات رفاهی به کارکنان یک مجموعه وجود دارد. این روش ها به طرق مختلفی قابل ارائه به کاراکنان است. به طور مثال می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عقد قراردادهای مختلف با فروشگاه ها و مراکز فروش مختلف و ارائه کارت تخفیف به کارکنان جهت خرید از این مراکز.

  • عقد قرارداد با مجموعه های ورزشی مانند استخر های شنا و…

  • هماهنگی و رایزنی با هتل ها و یا مسافرخانه ها در شهر های مختلف و برنامه ریزی و ارائه خدمات رفاهی …

  • عقد قرارداد با مراکز درمانی و بیمارستان ها و مطب پزشکان به منظور اخذ تخفیف برای کارکنان و کم کردن هزینه های مربوط به امور درمانی برای آنها.

  • انعقاد توافق همکاری با شرکت های حمل نقل هوایی ، ریلی و زمینی برای اخذ تخفیف در سفرهای شهری و بین شهری و یا بین المللی برای کارمندان.

  • بستن قرار داد با مراکز آموزشی به منظور آموزش کارکنان و اعتلای سطح کارکنان یک مجموعه آن هم به صورت رایگان

  • اینها تنها بخش کوچکی از خدمات ارائه شده توسط کارفرمایان به کارکنان خود می باشد. و قطعا کارفرمایان راهکارهای بی شماری برای ارایه خدمات به کارکنان خود سراغ دارند.

ارائه خدمات رفاهی

رفاه یعنی چی؟

به طور کلی، منظور از رفاه این می باشد که زندگی چگونه می گذرد. در واقع، رفاه شامل تمام چیزهایی می‌ شود که برای هر انسانی مهم می‌ باشد.
همچنین به این معناست که زندگی هر فردی، چگونه به پیش می ‌رود.

رفاه تنها در رابطه با خوشبختی و سلامتی معنا نمی‌ شود. بلکه به معنای زندگی کردن با حداکثر پتانسیل نیز می باشد.

چرا که افزایش رضایت‌مندی کارکنان، بازدهی در محل کار را افزایش داده، در نتیجه رونق کسب و کار نیز بالا می‌ رود. خدمات رفاهی کارگران و کارمندان، یکی از مواردی است که به افزایش رضایت‌مندی کارکنان، کمک می‌ نماید.

خدمات رفاهی کارگران و کارمندان نیاز هست ؟

خدمات رفاهی کارگران و کارمندان به معنای کلیه خدماتی است که یک سازمان، اداره و یا شرکت در راستای رفاه کارکنان خود می‌­تواند به کار گیرد.

خدمات رفاهی می ‌تواند امکاناتی نظیر امکانات برای سلامت جسمی و روحی، امکانات برای آموزش، امکانات برای فراهم کردن مایحتاج زندگی کارکنان، شامل شود.

لازم به ذکر است که برخی از شرکت ‌ها یا اداره ‌ها، خود مسئولیت ارائه خدمات رفاهی برای کارکنان را بر عهده گرفته و برخی دیگر از سازمان­‌ها نیز با گروه ‌های دیگر به توافق رسیده و ارائه خدمات توسط آن ‌ها انجام می ‌گیرد.

خدمات رفاهی کارگران و کارمندان در قانون کشور

در فصل هشتم قانون کار که از ماده 148 تا ماده 156 را شامل می‌­شود، در مورد خدمات رفاهی کارگران و کارمندان صحبت نموده است.

مطابق بر این فصل، گفته که وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است تا خدمات بهداشتی و درمانی برای کارگران و کشاورزان مشمول قانون کار، ارائه دهد.

در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز، کارفرمایان ملکف هستند تا کارگران و کارمندان در حین کار را بیمه نمایند. گفتنی است اگر کارگاهی، کارگر یا کارمند خود را بیمه نکند، مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

در ادامه این فصل نیز گفته شده است که کارفرمایان نسبت به تامین نمودن مسکن کارگران و کارمندان مسئول می‌ باشند. به این صورت که می‌ بایست در این راستا با همکاری تعاونی ‌ها، اقدامات لازم در جهت تامین مسکن کارگران و کارمندان را به عمل آورند.

حال اگر کارفرمایانی باشند که تعداد نفرات بالایی از نیروی کار در کارگاه آن ‌ها مشغول به کار باشند.

می‌ بایست برای تامین خدمات رفاهی آن ‌ها، اقدام به احداث مسکن سازمانی در همسایگی شرکت یا کارخانه با استفاده از تسهیلات بانکی که در این جهت ارائه می ‌شود و همچنین استفاده نمودن از امکاناتی که توسط وزارت مسکن، شهرسازی،شهرداری و دیگر ارگان ‌ها ارائه شده، نمایند.

 

برای دانلود PDF این مقاله از لینک زیر استفاده کنید.

PDF

واحد خدمات اداری تاکسیرانان
021-33642856-60
09107823170

 واحد فروش تاکسی
021-3364 4030
09361255159

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب بلاگ
رسیدگی به کلیه مسائل مربوط خطوط سطح منطقه

رسیدگی به مسائل خطوط منطقه

صدور پروانه تاکسیرانی

11 مدرک مهم برای صدور پروانه تاکسیرانی

نقل و انتقال تاکسی

نقل و انتقال تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تبدیل به احسن تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

تغییر کاربری تاکسی

صدور نامه های اداری

صدور نامه های اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *